Når du handler med Ducator.dk, handler du med:

Ducator ApS

CVR: 37703680

Karlsgavevej 28

3300 Frederiksværk

E-mail: info@ducator.dk

Telefon 7199 5138

 

Herunder finder du de gældende handelsbetingelser for Ducator.dk.

Betalingsmetoder

Hos Ducator.dk kan du betale med følgende betalingsmetoder:

• Betalingskort: VISA/Dankort, VISA Electron, MasterCard (Kredit & Debit), Viabill

Alle vores priser på tilbehør og reparationer er inklusiv 25 % moms og angives i danske kroner (DKK).

Samtlige betalinger er ikke gebyrfri, men pengene for købet af et produkt trækkes først fra din konto når din vare afsendes

fra Ducator.dk

Betaling foregår over en krypteret server via en betalingsgateway og er lige så sikkert, som at benytte kreditkort i supermarkedet.

Forsikring af varen

Ducator.dk er ansvarlig for varens stand indtil køber er i besiddelse af den bestilte ordre. Først herefter overgår risikoen for

beskadigelse eller ødelæggelse af varen til køber. Derfor har Ducator investeret i nogle special fremstillet kasser. Kasserne er fremstillet sådan så de

er stødabsorberende så enheden ikke bliver beskadige under transport. Kassen bliver sendt med kvit og frit.

 

Fragtpriser

Forsendelser uden omdeling med afhentning på posthuset koster 49 kr,- i forsendelse.

Forsendelser med omdeling til husstanden koster 69 kr,- i forsendelse.

Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken ved omdeling, skal den hentes på posthuset, efter anvisning fra Post Danmark.

Varen skal afhentes på posthuset indenfor 14 dage. Sker det ikke, returneres pakken til Ducator.dk.

Ovenstående priser gælder kun for forsendelser indenfor Danmarks grænser.

Ducators iPhones bliver leveret i vores special lavet kasser. Kassen har special skrået skum så vores mobiltelefoner ikke tager skade under transport til kunden.

 

Levering

Vi afsender alle ordrer og varer igennem Post Danmark. Den forventede leveringstid er 1-2 dage med mindre andet er anført på

den enkelte vare. I tilfælde af, at en vare er i restordre afsender vi, med mindre andet er aftalt, de øvrige varer med det samme.

Bestiller du inden kl. 16.00 på hverdage afsendes varen samme dag.

Vi tilbyder også levering med bud. Kontakt os pr telefon eller mail, såfremt du ønsker en pris på levering med bud.

Ducator.dk er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger ved forsinkelser på varer. Det gælder også ved restordrer,

fejllevering og fejl i varen.

Der kan gå op til 15 hverdage før telefoner og computere afsendes.


Annullering

Hvis du ønsker at annullere din ordre, skal du hurtigst muligt efter bestilling give udtryk herfor til info@ducator.dk.

Du kan ikke annullere din ordre, hvis den er afsendt.

Hvis du har betalt med debetkort ved betaling, så må denne forvente, at der kan gå op til 30 hverdage før reservationen af købsbeløbet forsvinder fra deres konto.

Annullering af B2B køb kan ske mod et gebyr på kr. 800,- ex. moms eller ved misligholdelse af aftalen.

 

Fortrydelsesret 

Når du handler på Ducator.dk har du 14 dages fortrydelsesret på fjernkøb jf. dansk lovgivning, hvor du kan meddele os, at du fortryder

købet og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen fra os.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen. Du skal tage imod pakken, og derefter meddele at du ønsker at returnere den.

Vælger du at nægte modtagelse, vil ordren blive sendt tilbage til dig sammen med en faktura på kr. 400,- for administration af forsendelsen.

Enheden skal sendes retur senest 14 dage efter modtagelse.

Når enheden er modtaget retur, vil Ducator kontrollere standen på telefonen. Konstateres det at enheden har været taget i brug og har brugstegn som følge heraf, og at der dermed er sket en værdiforringelse, så vil denne forringelse sammen med et administrationsgebyr på kr. 400,- blive fratrukket din kreditering.

Modtager Ducator en enhed retur, som falder udenfor fortrydelsesretten, vil Ducator returnere telefonen. Du skal selv afholde fragtomkostningerne Ducator har ved returnering.

Ved uafhentede pakker der kommer retur, vil du blive fratrukket et gebyr på kr. 400,- for dækning af de omkostninger der opstår herved.

Benytter du fortrydelsesretten tilbagebetaler vi det betalte beløb.

For at anvende fortrydelsesretten skal du afgive en erklæring herom senest 14 dage efter modtagelse af varen.

Du kan således ikke blot nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ønsker du at fortryde dit køb skal du underrette os på e-mail: info@ducator.dk

E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

• Skriv “Retur” i emnefeltet

• Navn på køber

• Ordrenummer

• Dato for bestilling

• Dato for modtagelse

• Købers adresse

• Dato

Fortrydelse af B2B køb kan ske mod et gebyr på kr. 800,- ex. moms eller ved misligholdelse af aftalen.

Husk at fjerne låsekode og logge ud af iCloud inden telefonen bliver sendt retur. Ducator kan opkræve kr. 400,- for at fremskaffe de fornødne koder.

 

Regulering af priser i Ducator.

Vi tager forbehold at vi løbende fortager prisændringer.

Alle priser på hjemmesiden er INCL. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Køb af enhed hos Ducator ApS 

Når du køber en enhed hos Ducator ApS skal du være indforstået med at det er en brugt enhed. Enheder hos Ducator er refurbished, også kaldet renoveret, det betyder at alt i telefonen er blevet udskiftet på nær bundkortet, for eksempelvis, bagside, skærm samt de indre komponenter, så den fremstå kosmetisk og funktionel som en ny telefon.

Refurbished

Hos Ducator bliver alle vores Refurbish enheder testet med en test-report inden de bliver sendt afsted ud til en kunde.

Anvendte reservedele til reparationer 

Hos Ducator ApS bruger vi altid reservedele af originale kvalitet. Apple tillader ikke, at man køber reservedele direkte fra dem derfor må vi ikke kalde vores reservedele til Apple-produkterne originale. De er dog af fuldstændig samme kvalitet som originale dele.

Ved reparation af modeller fra andre producenter end Apple produkt kan reservedelene købes af producenten, og er derfor originale.

Salg af enhed til Ducator ApS

Ved salg af iPhone til Ducator ApS kan enheden enten indleveres på Undalsvej 6, 3300 Frederiksværk indsendes med tilsendt pakkelabel fra Ducator ApS eller ved særlige tilfælde blive afhentet.

Ved indsendelse eller indlevering af enhed, vil Ducator tjekke standen på telefonen. Den typiske behandlingstid er 1-3 hverdage fra modtagelse af enhed.

Såfremt enheden godkendes til køb i samme stand og GB som oplyst på salgsdokument eller hjemmeside, vil Ducator ApS overføre pengene til oplyste bankkonto. Ducator ApS tager ikke ansvar for forkerte opgivede oplysninger. Ved ændring af oplysninger, hvis muligt, opkræves et gebyr på kr. 300,- som vil blive modregnet i udbetalingen.

vurderes det at enheden ikke kan godkendes til køb i samme stand og GB som oplyst, vil et nyt tilbud blive fremsendt. Vælger du ikke at acceptere tilbuddet opkræves et administrationsgebyr på kr. 180,- for teknikerens arbejdstid samt evt. forsendelse.

Er din enhed blevet afhentet, og du har modtaget pengene herfor på stedet, og telefonen senere vurderes til at være i en anden stand eller GB end oplyst, vil du modtage en faktura på differencen.

 

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Ducator.dk

ATT: Retur

Karlsgavevej 28

3300 Frederiksværk

Samtlige varer skal returneres i samme stand og mængde, som ved modtagelse, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage.

Den originale produkt-emballage skal fortsat være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da produkt-emballagen giver varen værdi

qua de anvisninger og informationer, som er givet derpå.

Det er derfor vigtigt, at du ikke anvender tape eller skriver direkte på emballagen og ej heller påsætter frimærker eller fragtlabels derpå.

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og du har selv ansvaret for pakken eller varerne indtil vi modtager den.

Gem derfor kvitteringen for afsendelse og/eller track and trace nummer.

Bemærk! Pakker sendt retur som “modtager betaler”, ufranko eller “pakke uden omdeling” vil ikke blive modtaget eller afhentet.

Vi forventer, at du sender varerne hurtigst muligt efter at du har givet besked om fortrydelse. Du skal sende dem retur senest 14 dage efter,

at du har givet besked herom.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, som dokumentation for dit køb. Husk at underrette os om fortrydelsen per e-mail. (se Fortrydelsesret)

Du afholder selv udgifterne til returfragt af varen når du fortryder dit køb.

Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og det samlede beløb derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den returnerede ordres værdi.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen retur, tjekker vi at den er i orden, og betaler det beløb tilbage, som du har indbetalt til os ved købet. Beløbet overføres

til samme betalingsmiddel, som du har betalt varen med. Har du f.eks. betalt med kort, overføres beløbet til det betalingskort du har brugt.

Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmetode end standardmetoden, tilbagebetales ikke.

Du kan miste retten til dit købsbeløb helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet. Eksempler:

•       Du har taget varen i brug.

•       Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

•       Du har brudt plombering eller emballage og dermed begrænset fortrydelsesretten.

•       Den originale produkt-emballage er ikke i en sådan stand, at videresalg er muligt.

•       Varen lugter af mad, røg, fugt, parfume, husdyr mm.

 

Reklamation

I henhold til købeloven, herunder mangelreglerne, har du 24 måneders reklamationsret på alle varer købt hos Ducator.dk.

Du kan således enten få en mangelfuld vare ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, alt afhængig af den pågældende situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen eller fejlen i produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Ønsker du, at reklamere over en vare skal du sende os en e-mail på info@ducator.dk og skrive “reklamation” i emnefeltet.

E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

• Navn på køber

• Ordrenummer

• Datoen hvor fejl blev opdaget

• Beskrivelse af fejl/mangel (Vær grundig og præcis for hurtig behandling)

• Købers adresse

• Dato

 

Herefter skal du afvente vores svar. Du vil oftest blive bedt om, at returnere varen til os så vi kan inspicere den. Du skal i første omgang

selv afholde fragtomkostningerne. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis de rimelige fragtomkostninger til at sende varen

retur til os.

Er reklamationen ikke berettiget repareres enheden ikke og du skal således selv afholde udgifterne til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter inspektionen, ligesom vi kan opkræve dig kr. 498,75 inklusiv moms pr. påbegyndt tekniker time brugt på at behandle reklamationen.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.

Du skal udelukkende sende selve enheden. Ducator tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelefoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.

Hvis den oplyste fejl/mangel ikke kan konstateres eller hvis fejlen er selvforskyldt som følge af forkert brug, så afholder du selv betalingen af én påbegyndt værkstedstime på 498,75 kr. samt fragt frem og tilbage og sammenlagt betales derfor 636,75 kr. til Ducator.

Reklamationsretten frafalder ved reparationer foretaget af andre end Ducator.

Husk at fjerne låsekode og logge ud af iCloud inden telefonen bliver sendt retur. Ducator kan opkræve kr. 400,- for at fremskaffe de fornødne koder.

Undtagelser vedr. overtagelse af garanti og/eller reklamationsret på reparerede produkter

– Overtagelsen af reklamationsretten bortfalder, hvis produktet er blevet beskadiget i forbindelse med en reparation udført af en anden reparatør eller der er monteret uoriginale reservedele

– Produkter købt i udlandet er ikke omfattet af dansk købelov.

– Ducator ApS overtagelse af garanti og reklamationsret bortfalder i alle tilfælde, hvis produktet GreenMind har repareret efterfølgende har været udsat for fysisk overlast eller andre udefrakommende skader (eks. væskeskade eller tab)

– Ducator ApS overtagelse af reklamationsretten indbefatter ikke overtagelse af eventuelle ombytningsprogrammer eller udbedringsprogrammer leverandøren måtte indføre for at ombytte eller udbedre enheder, der er ramt af en fabrikationsfejl. Endvidere dækker GreenMind ikke generelle fabrikationsfejl, uanset om den generelle fabrikationsfejl er blevet anerkendt af leverandøren eller ej

– Ducator ApS overtagelse af garanti og reklamationsret gælder kun selve enheden – en telefon, tablet eller mp3-afspiller – og ikke andet tilbehør (hovedtelefoner, oplader etc.), som fulgte med ved det oprindelige køb


Backup af data

Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret til reparation. Ducator bestræber sig altid på, at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.

 

Persondatapolitik

For at kunne indgå en aftale med os via webshoppen skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

• Navn

• Adresse

• Telefonnummer

• E-mail

Registreringen af dine oplysninger foretages blot med formål at kunne levere varen til dig.

Du kan således besøge Ducator.dk helt anonymt. Først når du selv indtaster personlige data modtager vi oplysninger om dig.

Når vi indsamler personlige oplysninger via vores webshop, sikrer vi altid, at det sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at

du er blevet informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

De personlige oplysninger registeres hos Ducator.dk og gemmes i 5 år, med mindre du selv aktivt beder om, at få dem slettet.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi videregiver IKKE personlinge oplysninger til tredjepart, undtaget Post Danmark og logistikpartnere generelt.

Du kan til enhver tid få oplyst hvilke data Ducator.dk har om dig og evt. bede om at få dem slettet, hvis du ønsker det. (jf. persondatabehandlingsloven)

Ducator.dk får aldrig adgang til indtastede informationer omkring dit betalingskort. Samtlige transaktioner håndteres krypteret

igennem Nets Danmark A/S (PBS).

 

Forbeholdt fejl i udleveret og omdelt tryksager.

Alle tryksager fra Ducator er kun vejledende priser.

Ducator & Mobilambulancen.dk tager forbehold for prisændringer samt trykfejl og udgået ydelser.

Udleveret/Omdelt tryksager bliver revideret en gang om måneden. Nyeste kan altid downloades her — ( link )

 

Cookies

Vi anvender cookies med det formål at optimere webshoppen og dens funktionaliteter, samt at forbedre markedsføring til fordel for kunden.

Al form for brug af cookies foregår fuldstændig anonymt og du kan til enhver tid slette dem igen. Du kan også vælge at slå brugen af cookies

fra i din browser.

 

Værneting og lovvalg

Køb af varer på Ducator.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist mellem køber og Ducator.dk – herunder fortolkning af Ducator.dks handelsbetingelser – afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Forbehold

Ducator tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udsolgte varer og tekniske fejl der kan forekomme på websitet.

Ducator forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.

 

Force Majeure

I tilfælde af force majeure – d.v.s. strejke, lock-out, ildsvåde, oversvømmelse, større maskinskader, krigstilstand, udkørselsforbud, beslaglæggelse, ishindringer, havari, forlis under transporten eller andre hændelser som sælger ikke er herre over – er sælger berettiget til at annullere eller udskyde effektuering af ordren. Køber kan hverken i tilfælde af annulering eller udskydelse af effektuering kræve skadeserstatning eller fremsætte noget krav i øvrigt mod sælger.

 

Klage

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jocabsons vej 35

2500 Valby

Telefonnummer: 4171500

E-mail: kfst@kfst.dk