Afsnit privat: afsnit 1, handelbetingelser Ducator ApS.

Når du handler med Ducator ApS, som privat handler du med:

Ducator ApS

CVR: 37703680

Karlsgavevej 28

3300 Frederiksværk

E-mail: info@ducator.dk

Telefon 7199 5138

 

Herunder finder du de gældende handelsbetingelser for Ducator.dk.

Betalingsmetoder

Hos Ducator.dk kan du betale med følgende betalingsmetoder:

• Betalingskort: VISA/Dankort, VISA Electron, MasterCard (Kredit & Debit), Viabill

Alle vores priser på tilbehør og reparationer er inklusiv 25 % moms og angives i danske kroner (DKK).

Samtlige betalinger er ikke gebyrfri, men pengene for købet af et produkt trækkes først fra din konto når din vare afsendes

fra Ducator.dk

Betaling foregår over en krypteret server via en betalingsgateway og er lige så sikkert, som at benytte kreditkort i supermarkedet.

Forsikring af varen

Ducator.dk er ansvarlig for varens stand indtil køber er i besiddelse af den bestilte ordre. Først herefter overgår risikoen for

beskadigelse eller ødelæggelse af varen til køber. Derfor har Ducator investeret i nogle special fremstillet kasser. Kasserne er fremstillet sådan så de

er stødabsorberende så enheden ikke bliver beskadige under transport. Kassen bliver sendt med kvit og frit.

 

Fragtpriser

Forsendelser uden omdeling med afhentning på posthuset koster 49 kr,- i forsendelse.

Forsendelser med omdeling til husstanden koster 69 kr,- i forsendelse.

Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken ved omdeling, skal den hentes på posthuset, efter anvisning fra Post Danmark.

Varen skal afhentes på posthuset indenfor 14 dage. Sker det ikke, returneres pakken til Ducator.dk.

Ovenstående priser gælder kun for forsendelser indenfor Danmarks grænser.

Ducators iPhones bliver leveret i vores special lavet kasser. Kassen har special skrået skum så vores mobiltelefoner ikke tager skade under transport til kunden.

 

Levering

Vi afsender alle ordrer og varer igennem Post Danmark. Den forventede leveringstid er 1-2 dage med mindre andet er anført på

den enkelte vare. I tilfælde af, at en vare er i restordre afsender vi, med mindre andet er aftalt, de øvrige varer med det samme.

Bestiller du inden kl. 16.00 på hverdage afsendes varen samme dag.

Vi tilbyder også levering med bud. Kontakt os pr telefon eller mail, såfremt du ønsker en pris på levering med bud.

Ducator.dk er ikke ansvarlige for eventuelle omkostninger ved forsinkelser på varer. Det gælder også ved restordrer,

fejllevering og fejl i varen.

Der kan gå op til 15 hverdage før telefoner og computere afsendes.


Annullering

Hvis du ønsker at annullere din ordre, skal du hurtigst muligt efter bestilling give udtryk herfor til info@ducator.dk.

Du kan ikke annullere din ordre, hvis den er afsendt.

Hvis du har betalt med debetkort ved betaling, så må denne forvente, at der kan gå op til 30 hverdage før reservationen af købsbeløbet forsvinder fra deres konto.

Annullering af B2B køb kan ske mod et gebyr på kr. 800,- ex. moms eller ved misligholdelse af aftalen.

 

Fortrydelsesret 

Når du handler på Ducator.dk har du 14 dages fortrydelsesret på fjernkøb jf. dansk lovgivning, hvor du kan meddele os, at du fortryder

købet og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen fra os.

Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen. Du skal tage imod pakken, og derefter meddele at du ønsker at returnere den.

Vælger du at nægte modtagelse, vil ordren blive sendt tilbage til dig sammen med en faktura på kr. 400,- for administration af forsendelsen.

Enheden skal sendes retur senest 14 dage efter modtagelse.

Når enheden er modtaget retur, vil Ducator kontrollere standen på telefonen. Konstateres det at enheden har været taget i brug og har brugstegn som følge heraf, og at der dermed er sket en værdiforringelse, så vil denne forringelse sammen med et administrationsgebyr på kr. 400,- blive fratrukket din kreditering.

Modtager Ducator en enhed retur, som falder udenfor fortrydelsesretten, vil Ducator returnere telefonen. Du skal selv afholde fragtomkostningerne Ducator har ved returnering.

Ved uafhentede pakker der kommer retur, vil du blive fratrukket et gebyr på kr. 400,- for dækning af de omkostninger der opstår herved.

Benytter du fortrydelsesretten tilbagebetaler vi det betalte beløb.

For at anvende fortrydelsesretten skal du afgive en erklæring herom senest 14 dage efter modtagelse af varen.

Du kan således ikke blot nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ønsker du at fortryde dit køb skal du underrette os på e-mail: info@ducator.dk

E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

• Skriv “Retur” i emnefeltet

• Navn på køber

• Ordrenummer

• Dato for bestilling

• Dato for modtagelse

• Købers adresse

• Dato

Fortrydelse af B2B køb kan ske mod et gebyr på kr. 800,- ex. moms eller ved misligholdelse af aftalen.

Husk at fjerne låsekode og logge ud af iCloud inden telefonen bliver sendt retur. Ducator kan opkræve kr. 400,- for at fremskaffe de fornødne koder.

 

Regulering af priser i Ducator.

Vi tager forbehold at vi løbende fortager prisændringer.

Alle priser på hjemmesiden er INCL. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Køb af enhed hos Ducator ApS 

Når du køber en enhed hos Ducator ApS skal du være indforstået med at det er en brugt enhed. Enheder hos Ducator er refurbished, også kaldet renoveret, det betyder at alt i telefonen er blevet udskiftet på nær bundkortet, for eksempelvis, bagside, skærm samt de indre komponenter, så den fremstå kosmetisk og funktionel som en ny telefon.

Refurbished

Hos Ducator bliver alle vores Refurbish enheder testet med en test-report inden de bliver sendt afsted ud til en kunde.

Anvendte reservedele til reparationer 

Hos Ducator ApS bruger vi altid reservedele af originale kvalitet. Apple tillader ikke, at man køber reservedele direkte fra dem derfor må vi ikke kalde vores reservedele til Apple-produkterne originale. De er dog af fuldstændig samme kvalitet som originale dele.

Ved reparation af modeller fra andre producenter end Apple produkt kan reservedelene købes af producenten, og er derfor originale.

Salg af enhed til Ducator ApS

Ved salg af iPhone til Ducator ApS kan enheden enten indleveres på Undalsvej 6, 3300 Frederiksværk indsendes med tilsendt pakkelabel fra Ducator ApS eller ved særlige tilfælde blive afhentet.

Ved indsendelse eller indlevering af enhed, vil Ducator tjekke standen på telefonen. Den typiske behandlingstid er 1-3 hverdage fra modtagelse af enhed.

Såfremt enheden godkendes til køb i samme stand og GB som oplyst på salgsdokument eller hjemmeside, vil Ducator ApS overføre pengene til oplyste bankkonto. Ducator ApS tager ikke ansvar for forkerte opgivede oplysninger. Ved ændring af oplysninger, hvis muligt, opkræves et gebyr på kr. 300,- som vil blive modregnet i udbetalingen.

vurderes det at enheden ikke kan godkendes til køb i samme stand og GB som oplyst, vil et nyt tilbud blive fremsendt. Vælger du ikke at acceptere tilbuddet opkræves et administrationsgebyr på kr. 180,- for teknikerens arbejdstid samt evt. forsendelse.

Er din enhed blevet afhentet, og du har modtaget pengene herfor på stedet, og telefonen senere vurderes til at være i en anden stand eller GB end oplyst, vil du modtage en faktura på differencen.

 

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Ducator.dk

ATT: Retur

Karlsgavevej 28

3300 Frederiksværk

Samtlige varer skal returneres i samme stand og mængde, som ved modtagelse, hvilket også omfatter den originale produkt-emballage.

Den originale produkt-emballage skal fortsat være i en sådan stand, at videresalg er muligt, da produkt-emballagen giver varen værdi

qua de anvisninger og informationer, som er givet derpå.

Det er derfor vigtigt, at du ikke anvender tape eller skriver direkte på emballagen og ej heller påsætter frimærker eller fragtlabels derpå.

Du skal sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket og du har selv ansvaret for pakken eller varerne indtil vi modtager den.

Gem derfor kvitteringen for afsendelse og/eller track and trace nummer.

Bemærk! Pakker sendt retur som “modtager betaler”, ufranko eller “pakke uden omdeling” vil ikke blive modtaget eller afhentet.

Vi forventer, at du sender varerne hurtigst muligt efter at du har givet besked om fortrydelse. Du skal sende dem retur senest 14 dage efter,

at du har givet besked herom.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, som dokumentation for dit køb. Husk at underrette os om fortrydelsen per e-mail. (se Fortrydelsesret)

Du afholder selv udgifterne til returfragt af varen når du fortryder dit køb.

Hvis du returnerer dele af en ordre, der udløste fri fragt, og det samlede beløb derefter når under grænsen for fri fragt, vil fragten blive fratrukket den returnerede ordres værdi.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen retur, tjekker vi at den er i orden, og betaler det beløb tilbage, som du har indbetalt til os ved købet. Beløbet overføres

til samme betalingsmiddel, som du har betalt varen med. Har du f.eks. betalt med kort, overføres beløbet til det betalingskort du har brugt.

Ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en dyrere forsendelsesmetode end standardmetoden, tilbagebetales ikke.

Du kan miste retten til dit købsbeløb helt eller delvist, hvis varens værdi er forringet. Eksempler:

•       Du har taget varen i brug.

•       Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.

•       Du har brudt plombering eller emballage og dermed begrænset fortrydelsesretten.

•       Den originale produkt-emballage er ikke i en sådan stand, at videresalg er muligt.

•       Varen lugter af mad, røg, fugt, parfume, husdyr mm.

 

Reklamation

I henhold til købeloven, herunder mangelreglerne, har du 24 måneders reklamationsret på alle varer købt hos Ducator.dk.

Du kan således enten få en mangelfuld vare ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, alt afhængig af den pågældende situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen eller fejlen i produktet ikke er opstået som følge af forkert brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt og helst inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Ønsker du, at reklamere over en vare skal du sende os en e-mail på info@ducator.dk og skrive “reklamation” i emnefeltet.

E-mailen skal indeholde følgende oplysninger:

• Navn på køber

• Ordrenummer

• Datoen hvor fejl blev opdaget

• Beskrivelse af fejl/mangel (Vær grundig og præcis for hurtig behandling)

• Købers adresse

• Dato

 

Herefter skal du afvente vores svar. Du vil oftest blive bedt om, at returnere varen til os så vi kan inspicere den. Du skal i første omgang

selv afholde fragtomkostningerne. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis de rimelige fragtomkostninger til at sende varen

retur til os.

Er reklamationen ikke berettiget repareres enheden ikke og du skal således selv afholde udgifterne til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter inspektionen, ligesom vi kan opkræve dig kr. 498,75 inklusiv moms pr. påbegyndt tekniker time brugt på at behandle reklamationen.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelsen så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.

Du skal udelukkende sende selve enheden. Ducator tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelefoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.

Hvis den oplyste fejl/mangel ikke kan konstateres eller hvis fejlen er selvforskyldt som følge af forkert brug, så afholder du selv betalingen af én påbegyndt værkstedstime på 498,75 kr. samt fragt frem og tilbage og sammenlagt betales derfor 636,75 kr. til Ducator.

Reklamationsretten frafalder ved reparationer foretaget af andre end Ducator.

Husk at fjerne låsekode og logge ud af iCloud inden telefonen bliver sendt retur. Ducator kan opkræve kr. 400,- for at fremskaffe de fornødne koder.

Undtagelser vedr. overtagelse af garanti og/eller reklamationsret på reparerede produkter

– Overtagelsen af reklamationsretten bortfalder, hvis produktet er blevet beskadiget i forbindelse med en reparation udført af en anden reparatør eller der er monteret uoriginale reservedele

– Produkter købt i udlandet er ikke omfattet af dansk købelov.

– Ducator ApS overtagelse af garanti og reklamationsret bortfalder i alle tilfælde, hvis produktet Ducator ApS har repareret efterfølgende har været udsat for fysisk overlast eller andre udefrakommende skader (eks. væskeskade eller tab)

– Ducator ApS overtagelse af reklamationsretten indbefatter ikke overtagelse af eventuelle ombytningsprogrammer eller udbedringsprogrammer leverandøren måtte indføre for at ombytte eller udbedre enheder, der er ramt af en fabrikationsfejl. Endvidere dækker Ducator ApS ikke generelle fabrikationsfejl, uanset om den generelle fabrikationsfejl er blevet anerkendt af leverandøren eller ej

– Ducator ApS overtagelse af garanti og reklamationsret gælder kun selve enheden – en telefon, tablet eller mp3-afspiller – og ikke andet tilbehør (hovedtelefoner, oplader etc.), som fulgte med ved det oprindelige køb


Backup af data

Kunder er selv ansvarlige for at tage backup af deres data inden en enhed bliver indleveret til reparation. Ducator bestræber sig altid på, at bevare alt data på kunders enheder, men kan ikke gøres ansvarlig for tab af data i forbindelse med en reparation.

 

Persondatapolitik

For at kunne indgå en aftale med os via webshoppen skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

• Navn

• Adresse

• Telefonnummer

• E-mail

Registreringen af dine oplysninger foretages blot med formål at kunne levere varen til dig.

Du kan således besøge Ducator.dk helt anonymt. Først når du selv indtaster personlige data modtager vi oplysninger om dig.

Når vi indsamler personlige oplysninger via vores webshop, sikrer vi altid, at det sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at

du er blevet informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

De personlige oplysninger registeres hos Ducator.dk og gemmes i 5 år, med mindre du selv aktivt beder om, at få dem slettet.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi videregiver IKKE personlinge oplysninger til tredjepart, undtaget Post Danmark og logistikpartnere generelt.

Du kan til enhver tid få oplyst hvilke data Ducator.dk har om dig og evt. bede om at få dem slettet, hvis du ønsker det. (jf. persondatabehandlingsloven)

Ducator.dk får aldrig adgang til indtastede informationer omkring dit betalingskort. Samtlige transaktioner håndteres krypteret

igennem Nets Danmark A/S (PBS).

 

Forbeholdt fejl i udleveret og omdelt tryksager.

Alle tryksager fra Ducator er kun vejledende priser.

Ducator & Mobilambulancen.dk tager forbehold for prisændringer samt trykfejl og udgået ydelser.

Udleveret/Omdelt tryksager bliver revideret en gang om måneden. Nyeste kan altid downloades her — ( link )

 

Cookies

Vi anvender cookies med det formål at optimere webshoppen og dens funktionaliteter, samt at forbedre markedsføring til fordel for kunden.

Al form for brug af cookies foregår fuldstændig anonymt og du kan til enhver tid slette dem igen. Du kan også vælge at slå brugen af cookies

fra i din browser.

 

Værneting og lovvalg

Køb af varer på Ducator.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist mellem køber og Ducator.dk – herunder fortolkning af Ducator.dks handelsbetingelser – afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Forbehold

Ducator tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udsolgte varer og tekniske fejl der kan forekomme på websitet.

Ducator forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.

 

Force Majeure

I tilfælde af force majeure – d.v.s. strejke, lock-out, ildsvåde, oversvømmelse, større maskinskader, krigstilstand, udkørselsforbud, beslaglæggelse, ishindringer, havari, forlis under transporten eller andre hændelser som sælger ikke er herre over – er sælger berettiget til at annullere eller udskyde effektuering af ordren. Køber kan hverken i tilfælde af annulering eller udskydelse af effektuering kræve skadeserstatning eller fremsætte noget krav i øvrigt mod sælger.


Salg af Telefoner til Ducator

1. Generelt

Kunden tilkendegiver ved ingåelse af enhver handel med Ducator ApS, at denne er myndig jf. gældende lovgivning.

2. Priser

Alle salgspriser på webstedet kan variere fra dag til dag.

3. Salg

3.1. Salg foretages ved at kunden udfylder en salgsformular på webstedet, hvor denne angiver type, mærke, model, størrelse og stand af enheden samt hvorvidt denne er Apple-ID låst, hvorefter kunden modtager en vejledende tilbudspris.

3.2. Ducator ApS forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1.

3.3. Ducator ApS forbeholder sig retten til at afvise enhver enhed.

3.4. Salget er først gennemført i det øjeblik Ducator ApS har modtaget og godkendt enheden.

4. Fragt

4.1. Ducator ApS afholder fragtomkostningerne fra kunden til Ducator ApS.

4.2. Kunden vælger i formularen nævnt i punkt 3.1 om de vil modtage et pakkelabel via e-mail eller om de vil indlevere i en butik.

4.3. Hvis kunden vælger e-mail, så vil denne modtage et pakkelabel via mail inden for 24 timer.

4.4. Det tilsendte pakkelabel skal bruges ved forsendelse til Ducator ApS og pakken skal afleveres til nærmeste Post Nord pakkeshop og der tages ikke ansvar for pakker, der er sendt på anden vis.

4.5. Kunden bærer ansvaret for enheden under forsendelsen og frem til, at den er modtaget af Ducator ApS.

5. Modtagelse

5.1. Ducator ApS forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 2 såfremt enheden ikke er modtaget inden for 14 dage efter, at salget er oprettet på hjemmesiden.

5.2. Enheden er modtaget, når den er udleveret til Ducator ApS.

5.3. Ducator ApS tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelfoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.

6. Betaling

6.1. Betaling sker til det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer inden for 3 hverdage efter Ducator ApS har modtaget enheden (7 hverdage ved indlevering i butik).

6.2. Ducator ApS tager ikke ansvar for fejl i det af kunden opgivne registrerings- og kontonummer.

6.3. Ducator ApS fratrækker 30 kr. i kundens betaling såfremt denne ikke har medsendt original oplader eller hvis denne er ødelagt/defekt.

7. Værdibevis

7.1. Hvis der vælges værdibevis, så kan dette ikke senere ombyttes til kontanter.

7.2. Der kan kun benyttes et værdibevis pr. køb.

7.3. Der skal købes for minimum 1 kr. mere end værdibeviset værdi.

8. Særlige forhold

8.1. I tilfælde af at enheden er Apple-ID låst eller ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1 forbeholder Ducator ApS sig retten til at overskride den normale behandlingstid og tilbageholde betaling. Kunden vil i sådanne tilfælde blive kontaktet inden for 3 hverdage fra modtagelse.

8.2. Hvis problemet nævnt i punkt 8.1 betyder en ændring i tilbudsprisen, så vil kunden blive oplyst om en ny tilbudspris og har herefter 14 dage til enten at acceptere eller afslå den nye tilbudspris.

8.3. Hvis Ducator ApS og kunden ikke kan løse problemerne nævnt i punkt 8.1 og /eller nå til enighed, så har kunden mulighed for at få sendt sin enhed retur mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.

8.4. Hvis kunden ikke reagerer på Ducator ApS henvendelser samt sørger for at bringe problemerne nævnt i punkt 8.1 i orden inden for 3 måneder, så overgår ejerskab af enheden til Ducator ApS.

9. Fortrydelsesret og returnering

9.1. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg og endnu ikke har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter at have gennemført formularen nævnt i punkt 3.1. tage kontakt til Ducator ApS og gøre opmærksom herpå, hvorefter Ducator ApS vil annullere salget.

9.2. Hvis kunden ønsker at fortryde sit salg, men allerede har afsendt enheden, så skal kunden snarest muligt efter afsendelse gøre opmærksom herpå, hvorefter Ducator ApS vil returnere enheden mod et gebyr på 55 kr. pr. enhed til dækning af de omkostninger der opstår herved.

9.3. Fortrydelsesretten frafalder i det øjeblik Ducator ApS har modtaget og godkendt enheden.

10. Klageadgang

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

Telefonnummer: 41715000

E-mail: kfst@kfst.dk

11. Force Majure

Ducator ApS er ikke ansvarlig for omstændigheder uden for Ducator ApS kontrol.

12. Persondatapolitik

For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse.

Disse oplysninger opbevares sammen med oplysninger om, hvad du har solgt samt oplysninger om din betaling.

Vi har brug for disse oplysninger, for at kunne behandle dit salg samt overføre din betaling.

Vær opmærksom på, at du har ret til, at få indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Du har ligeledes ret til, at få forkerte oplysninger rettet og unødvendige oplysninger slettet. Slutteligt har du ret til, at få en kopi af dine oplysninger.

Såfremt du ønsker, at udøve en eller flere af disse rettigheder, bedes du tage kontakt til info@Ducator.dk.

Personoplysninger opbevares som udgangspunkt i 5 år plus indeværende kalenderår, hvorefter de så vidt muligt slettes.

Personoplysninger opbevares af skatte- og bogføringsmæssige årsager i overensstemmelse med Skatte- og Bogføringsloven.

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil.

Blandt andet videregives oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse til Post Nord i forbindelse med forsendelse af dit salg.

12.1 Behandling af kundetelefoner

Ducator ApS anbefaler altid kunden, at slette alt indhold på enheden inden indlevering.

Hvis enheden mod forventning ikke er nulstillet, så nulstiller Ducator ApS den så vidt muligt.

Derudover har Ducator ApS truffet kontraktuelle foranstaltninger, for at beskytte kundens data.

Medarbejdere må i henhold til deres kontrakt ikke downloade kunders private data uden deres udtrykkelige samtykke.

Private data omfatter, men er ikke begrænset til: navne, adresser, e-mailadresser, telefonnumre, tekstbeskeder, e-mails, billeder, videoer og apps. Herefter omtalt som ”informationen”.

Medarbejderen må kun benytte informationen i det omfang, det er nødvendigt for udførelsen af opgaven. Medarbejderen forpligter sig til, at behandle informationen på en sådan måde, at der ikke opstår fare for, at uvedkommende får tilgang til den. Medarbejderen må ikke vise og/eller videreformidle informationen til tredjemand. Informationen må ikke opbevares eller gemmes unødigt og skal destrueres eller slettes straks efter udførelsen af opgaven.

Såfremt medarbejderen overtræder ovenstående retningslinjer, så er Ducator ApS berettiget til, at rejse erstatningskrav for tab, som Ducator ApS måtte lide som følge af medarbejderens overtrædelse af ovenstående retningslinjer.

Derudover vil overtrædelse af ovenstående retningslinjer medføre bortvisning af medarbejderen og kan danne grundlag for kriminel straf.

Den dataansvarlige er:

Ducator ApS

Undalsvej 6
3300 Frederiksværk

Såfremt du ikke mener, at dine oplysninger bliver behandlet i overensstemmelse med gældende lovgivning, så har du mulighed for, at klage til:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

Tlf. 33193200

E-mail: dt@datatilsynet.dk

13. Forbehold

Ducator ApS tager forbehold for tastefejl, prisændringer og tekniske fejl, der kan forekomme på webstedet.

14. Rettigheder

Webstedet og alt dets indhold ejes af Ducator ApS, hvorfor billeder, grafik, design, layout og informationer om produkterne samt andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Ducator ApS.

15. Ændringer af de generelle vilkår og betingelser

Ducator ApS forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre de generelle vilkår og betingelser.

16. Annullering af tidsbestilling af Mobilambulancen.

Hvis du ønsker at annullere din ordre på vores tidsbestilling, skal du inden for inden 12 timer sende en annullering til info@ducator.dk.

Gøres dette ikke inden for 12 timer opkræver Ducator ApS et gebyr på 300kr. eksklusiv moms.

17. Ændring.

Ducator ApS forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelser så ofte at Ducator ApS har behov, og kan ændres ensidigt og uden invendinger fra nogle.

18. Leje af Ducator ApS enheder/At være i besidelse ved lån af Ducator ApS enheder. (DEP enrollet enheder)

Når du lejer en enhed af Ducator ApS har du som lejer, det fulde ansvar for enheden i den lejede periode. Det er vigtigt at du returnerer enheden i præcis den samme stand, som du modtog enheden.

Telefonen du er i besiddelse af fra Ducator ApS er DEP enrollet og administreres via en MDM server.

Det er ikke lovligt at fortage ændringer på telefonenes opsætning, ej heller lovligt at fjerne indhold, såsom administrationsfiler, ændre baggrund, ændre sikkerhedskoder mv.

Du må gerne benytte dig af at logge ind med dit Apple Id, dog skal du huske at fjerne Apple Id’et ved returnering til Ducator ApS.

Er Apple Id’et ikke fjernet vil du blive opkrævet et fjernelses gebyr på kr. 800,00 for administration af enheden. Er det ikke muligt for Ducator ApS at fjerne det benyttet Apple Id, grundet eksempelvis at der er fjernet administrationsfiler for at omgå Ducator Aps’s administration vil du blive pålagt et gebyr på kr. 9.500,00 for telefoner og tablets – eller kr. 15.000,00 for computer, til indkøb af ny enhed til Ducator ApS, samt for dækning af tidsforbrug på enrolling af ny enhed i Ducator ApS’s DEP MDM system.

Ducator ApS forbeholder sig retten til at vide hvor Ducator ApS’s enheder befinder sig i lejeperioden, og du giver ved udlejning samtykke til, at Ducator ApS kan spore sit udstyr, og sende Push, og informations beskeder, mens udstyret er i din varetægt, samt i hele lejeperioden.

Bortkommer udstyret du har lejet af Ducator ApS, vil du blive pålagt et gebyr på kr. 9.500,00 for telefoner og tablets – eller kr. 15.000,00 for computer, til indkøb af ny enhed til Ducator ApS, samt for dækning af tidsforbrug på enrolling af ny enhed i Ducator ApS’s DEP MDM system.

Priser på leje af telefoner og tablets pr. dag kr. 15,00 excl moms (incl moms kr. 18,75)

Priser på leje af computer pr. dag kr. 24,00 excl moms (incl moms kr.30,00)

Ovenstående priser er gældende, medmindre andet er aftalt pr. mail.

Afsnit DEP MDM: Afsnit 2, af handelsbetingelser Ducator ApS

Handelsbetingelser for Ducator Entreprise DEP MDM Enrollment Program.

Virksomhedoplysninger.

Ducator ApS.

Karlsgavevej 28, 3300 Frederiksværk.

CVR. 37703680

Email: infor@ducator.dk

Tlf: +45 7199 5138

Værksted:

Undalsvej 6, 3300 Frederiksværk

Ansvar om data.

Ducator ApS hæfter ikke for virksomhedens data, på enheder er er sat under administration, ej heller uden for administration. Ducator ApS hjælper virksomheder med opsætning af administration, på virksomhedens mobile enheder, eller stationære computere, via an såkaldt MDM server, som Ducator ApS ejer.**

Virksomheden hæfter selv for breach, og bærer selv ansvaret for at oplyse det til Datatilsynet. Forkert opsætning af MDM eller Enrollment opsætning er virksomhedens ansvar, da virksomheden selv står for kodningen, sammen med Ducator ApS, af virksomhedens MDM server og Enrollment opsætning.**

Virksomheden ejer ikke MDM serveren og dens funktioner, dog ejer virksomheden eventuelle DEP server og Apple Business kontoer. Virksomheden giver Ducator ApS mulighed for at fortage Drift og Vedligehold, samt ændringer i opsætning pr. efterspørgsel af virksomheden til Ducator ApS, på Ducator ApS’s MDM server.

Her er tale om konfigurationsfiler der uploades til virksomhedens enheder, så de ønskede funktionaliteter opnås. Virksomheden eller virksomhedens IT ansvarlig, beslutter hvordan virksomhedens opsætning af enheder skal være, i samarbejde med Ducator ApS.

Ducator ApS og virksomhed/It ansvarlig konfigurere de konfigurationsfiler til de forskellige serverer i samarbejde – og Ducator ApS betales for at efterse månedligt, om server og de tilsluttet enheder, køre som virksomheden har besluttet.

Ducator ApS hæfter ikke for misbrug, eller Hackerangreb på virksomhedens data og enheder, ej heller for tabt data, eller breach.**

Ducator ApS udfører kun ændringer beskrevet af virksomheden eller dennes IT ansvarlig. Det er derfor vigtigt at virksomhedens It ansvarlig er tegningsberettiget, og er i rette til at bede Ducator ApS om ændringer på Ducator ApS’s MDM server.

Ducator ApS er ikke erstatningspligtig for noget af det ovenstående.

Levering.

Ducator ApS leverer konsulent ydelser vedr. opsætning af MDM løsninger til virksomheder, for at virksomheden bedre kan beskytte deres mobile enheder, samt virksomhedens data.

Med MDM-løsningen kan du:

  • Nemt enrolle og opsætte nye devices
  • Integrere til Active Directory
  • Integrere til Apple DEP(Device Enrollment Program), Samsung Knox, Google Zero Touch, LG Gate og Sony MDM API
  • Konfigurere profiler til de forskellige medarbejdergrupper
  • Lave policies og regler på en enkel og intuitiv måde
  • Wipe og lokalisere devices
  • Opdatere devices og apps
  • Etablere secure container for at beskytte og adskille data
  • Black- og whitelistning af apps
  • Kryptere e-mails og virksomhedskommunikation
  • Konfigurere kiosk-mode (på Android-enheder)
  • Åbne op for Bring Your Own Device (BYOD)
  • Beskytte imod Malware, Ransomware, Phishing og PUAs
  • Håndtering af Web Protection og Web Filtering
  • Få et samlet overblik og rapportering i et meget overskueligt Dashboard
  • Ducator ApS hjælper med at indhente D-U-N-S nummer på virksomheden, for oprettelse af Apple Business
  • Ducator ApS hjælper med opsætning af MDM server
  • Enrolle brugte enheder, som hjælper miljøet.

Virksomheden binder sig for løbende måned, plus en måned for samarbejde, og skal opsiges med udgangen af foregående måned. DVS at, ønsker virksomheden eksempelvis, at stoppe samarbejde med Ducator ApS, som konsulent på Ducators ApS’s MDM Server og Enrollment program med udgangen af Juni måned 2020(Sidste hverdag), så skal Ducator ApS oplyses alledede med udgangen af Maj måned 2020(Sidste hverdag), for at have tid nok til at overdrage oplysninger til virksomheden og eventuelle logins, så virksomheden kan komme videre med en anden løsning, eller ned lukke for administration af virksomheden enheder. Dette tidsforbrug faktureres kunden ligeledes.

Virksomheden bliver tilbudt at Ducator ApS kører en Miradore MDM platform til administration af virksomhedens enheder. Virksomheden giver samtykke til at der uploades en applikation på alle virksomhedens enheder, fra Miradore, som bruges til at holde enheden online, samt sende Pushbeskeder til brugeren.** (Denne applikation er nødvendig for at systemet kan fungerer)

Virksomheden tilbydes samtidig oprettelse af Apple Business, med mindre virksomheden allerede har en Apple Business løsning. Dette punkt er nødvendigt for at IOS enheder kan enrolles i DEP mode og kan administreres af en MDM server.

Til den oprettet Apple Business løsning, har virksomheden mulighed for at enrolle brugte IOS enheder, dog skal enheder vær efter produktionsåret 2011. Virksomheden kan købe brugte enheder af Ducator ApS, for derefter at enrolle i sin Apple Business løsning, og kan fjernekontrolleres via virksomhedes MDM server.**

Dog skal virksomheden være opmærksom på at, ved enrolling af brugte IOS enheder, er der en fortrydelsesret på 30 dage, inden virksomheden har mulighed, for at undgå at IOS enheden kan enrolles 100%, uden at administrationen kan fjernes – og derved indgå i virksomhedens Apple DEP enrollment program, via virksomhedens Apple Business konto/platform.**

Ducator ApS tager forbehold for muligheden af tilsyn på enheder der er uden for Wifi, roaming eller operatør dækning. For at Ducator ApS kan yde sin service, forpligter virksomheden sig til at sørge for at enhederne er inden for dækning og Ducator ApS kan udføre sine ydelser som aftalt.**

 

 

Priser og betaling.

Konsulentimer Ducator ApS bruger på at hjælpe Virksomheder, som konsulent – faktureres til kr. 1200,00 ex moms pr. påbegyndt time.

Konsulenttimer er ikke omfattet af reparationer af mobiltelefoner, tablets samt computer. Der faktureres en teknikkertime til kr.495,00 pr. påbegyndt time.

En konsulenttime kan består af eksempelvis:

1. Indhentning af D-U-N-S nummer, som bruges til at oprette Apple Business.

2. Oprettelse og opretning af MDM server.

3. Oprettelse af konfigurationsfiler.

4. Enrolling af enheder i MDM

5. Upload af Applikationer til enheder.

Samt meget mere.

Drift af virksomhedens enheder i Ducator ApS’s MDM server. Hos Ducator ApS koster en enhed kr. 22,00 excl moms pr. enhed – pr. måned. (Dette er et fast månedligt beløb, så længe Ducator ApS arbejder som konsulent på virksomhedens MDM og enrollment program – OBS! Ducator ApS ejer MDM server, som virksomheden enheder administreres fra.)

DVS at eksempelvis: Hvis virksomheden har 200 stk. telefoner som er enrollet i virksomhedens MDM og enrollment program(OBS! Ducator ApS ejer MDM server, som virksomheden enheder administreres fra.), og Ducator ApS opdaterer og vedligeholder via virksomhedens MDM system(OBS! Ducator ApS ejer MDM server, som virksomheden enheder administreres fra), fakturerer Ducator ApS 200 gange kr. 22,00 excl moms – ialt kr. 4.400,00 excl moms.

Skal telefoner, tablets eller computer enrolles, eller brugerprofiler/medarbejdergrupper oprettes, flyttes, opdateres mv – faktureres virksomheden for konsulenttimer af kr. 1200,00 excl moms.

Ved endt samarbejde skal virksomheden oprette en ny MDM server hos en anden udbyder og selv sørge for, at få oprettet nye administrationsfiler og konfigurationsfiler, da disse ved endt samarbejde ikke længer, vil have mulighed for at styres, med den nye MDM løsning. DVS at virksomheden ved endt samarbejde med Ducator ApS, ikke har administration af deres enheder, indtil virksomheden etablerer en ny MDM server.

Ducator ApS tager forbehold for ændringer i opsætning og muligheder fra Apple DEP(Device Enrollment Program), Samsung Knox, Google Zero Touch, LG Gate og Sony MDM API.**

Virksomheder har som udgangspunkt betaligsfrister, på netto 8 dage hos Ducator ApS.

Ducator ApS benytter Danske Bank. Regnr. 3409 –  Kontonummer 11904572

 

Databehandling.

Ducator ApS beholder ingen følesome oplysninger, dog beholder Ducator ApS oplysninger til brug for at løse opgaver, som konsulent for virksomheden. Ved endt samarbejde returneres og slettes oplysninger til brug for løsning af opgaver som konsulent for virksomheden, og kan ikke generhverves.

Ducator ApS downloader intet fra virksomhedens server, platforme osv – medmindre der er givet tilladelse fra virksomheden, eller den tegningsberettet It ansvarlig for virksomheden

Retningslinjer for GDRP lovgivningen overholdes.

Kontakt.

Ducator ApS kan kontaktes på følgende måde:

  • Via Podio. (1-3 dages responstid.)
  • Via email – info@ducator.dk (1-3 dages responstid.)
  • Via telefon. +45 71 99 51 38. (Kun for Ducator MDM Premium kunder)

 

Ændringer.

Ducator ApS forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelser så ofte at Ducator ApS har behov, og kan ændres ensidigt og uden invendinger fra nogle.

 

Misligeholdelse.

  • Manglende betaling
  • For sent betaling af faktura fra Ducator ApS

Disse punkter afvikler samarbejdet med Ducator ApS og virksomhedes enheder fjernes uden varsel fra Ducator ApS’s MDM server, og er således uden administration, og blottet for trusler, firmaets data blottet og enhederne for tyveri. Det er vigtigt at virksomheden overholder disse forpligtigelser.

 

Forbehold.

  • Punkter beskrevet og slutter med **

 

Leveringshindringer af Force Majeure karakter.

Ducator ApS er ikke forpligtet til at levere eller betale erstatning til virksomheden såfremt levering hindres eller gøres uforholdsmæssig vanskelig eller bekostelig på grund af uforudsigelige hindringer, der indtræffer efter aftalens indgåelse; Som eksempler kan nævnes: Leverandør konkurser (MDM udbyder som Ducator ApS benytter går konkurs, eller lukker,) Ændringer i afgifter, mobilisering, krig, konflikt på arbejdsmarkedet, konflikter i landet hvor udbyderen af MDM server Ducator ApS benytter, epidemier, nedbrud på net i det pågælende land udbyderen befinder sig i, hvor Ducator ApS benytter MDM server.**

 

Lov og værneting.

Enhver tvist mellem virksomhed og Ducator ApS – herunder fortolkning af Ducator ApS’s handelsbetingelser vedr. Ducator Entreprise DEP MDM Enrollment Program – afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Afsnit erhverv: afsnit 3 Ducator ApS handel- Salgs og leveringsbetingelser.

 

1. Generelt: Nedennævnte salgs- og leveringsbetingelser kommer til anvendelse, såfremt ikke andet skriftligt er aftalt mellem Ducator ApS (Mobilambulancen) Karlsgavevej 28, 3300 Frederiksværk og køber. Aftaler handler om reparationer på mobilt udstyr, såsom mobiltelefoner og tablets mv. Ligeledes om levering af tilbehør til mobilt udstyr.

2. Priser: Alle priser er i danske kroner og eksklusiv moms og eventuelle afgifter. Ducator ApS (Mobilambulancen) priser fremgår af et konkret tilbud eller faktura, som tillige indeholder information om leveringsomkostninger, der beregnes af Ducator ApS (Mobilambulancen) som følge af ændringer i valutakurser, told, skatter, afgifter mv. vedrørende den aftalte leverance. Der tages forbehold for eventuelle prisfejl og trykfejl.

3. Betaling: Som udgangspunkt skal nyoprettede kunder betale forud for de første tre ordrer. Betaling skal ske senest den dato fakturaen angiver som sidste rettidige betalingsdag. Som hovedregel skal betaling ske netto kontant. Såfremt en sidste rettidige betalingsdag ikke er angivet, skal betaling ske kontant ved levering. Såfremt betaling sker efter forfaldsdag, er Ducator ApS (Mobilambulancen) berettiget til at beregne renter og rykkergebyrer af den til enhver tid forfaldne betaling med 2% pr. måned indtil det forfaldne er betalt. Købers indbetalinger afskrives først på tilskrevne forfaldne renter og omkostninger. Derefter på gælden. Køber er ikke berettiget til at modregne eventuelle modkrav på Ducator ApS (Mobilambulancen), som ikke er skriftligt godkendt af Ducator ApS (Mobilambulancen) og har ikke ret til at tilbageholde nogen del af købesummen på grund af modfordringer af nogen art. Såfremt levering udskydes på grund af købers forhold af nogen art, er køber forpligtet til at betale til Ducator ApS (Mobilambulancen), som om levering var sket til aftalt tid. Ducator ApS (Mobilambulancen) kan ved skriftlig meddelelse fravige dette.

4. Ejendomsforbehold: Ducator ApS (Mobilambulancen) forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inkl. leveringsomkostninger samt evt. renter og omkostninger er betalt fuldt ud.

5. Levering: Levering sker ab lager Ducator ApS (Mobilambulancen) adresse. Levering sker for købers regning, med mindre det udtrykkeligt fremgår at leveringsomkostningerne er inkluderet i prisen. Leveringsomkostningerne (fragt, porto, pakning m.v.) fremgår af nærværende salgs- og leveringsbetingelser (jvf. Pkt. 12). Leveringstiden er fastsat af Ducator ApS (Mobilambulancen) efter bedste skøn i overensstemmelse med de forhold, der foreligger ved tilbuddets fremsættelse eller aftalens indgåelse. Ducator ApS (Mobilambulancen) kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer men vil altid bestræbe sig på rettidig levering.

6. Returnering: Fejlbestilte varer tages ikke retur. I særlige tilfælde – og hvis det drejer sig om almindelige uåbnede og salgsbare varer – kan disse varer returneres mod betaling af returgebyr på mindst 25% af varens salgspris. Herudover betales et håndteringsgebyr på kr. 499,-. Skaffevarer og udgåede varer tages ikke retur. Returneres ordre fra vor transportør med bemærkning om uanbringelighed eller bliver modtagelse nægtet fra modtagerens side, krediteres ordren med fradrag af minimum 25% af varens salgspris. Herudover betales et håndteringsgebyr på kr. 499,-. Indeholder ordren skaffevarer eller udgåede varer, gensendes disse, idet de ikke kan krediteres. Ducator ApS (Mobilambulancen) ombytter altid varer, når det drejer sig om fejllevering fra vores side. Det eneste forbehold, vi tager er, at vi får henvendelse om fejllevering senest syv dage fra fakturadato og varen er uåbnet og ubrugt og i en salgsbar emballage. Annullering af ordrer skal ske skriftligt til Ducator ApS (Mobilambulancen)’s Kundeservice info@ducator.dk. Annullering af levering af varer defineret af Ducator ApS (Mobilambulancen) som skaffevare eller varer, som er udgået af producentens og/eller Ducator ApS (Mobilambulancen)’s sortiment er ikke muligt. Varer skal returneres i original emballage. Intet må skrives på eller påklæbes original emballagen. Det påhviler afsender at dokumentere, at Ducator ApS (Mobilambulancen) har modtaget returnerede varer.

7. Garanti: Produkterne leveres med de garantier, som producenten tilbyder Ducator ApS (Mobilambulancen). Køber kan ikke påberåbe sig nogen yderligere produktgaranti overfor Ducator ApS (Mobilambulancen).

8. Produktinformation: Der tages forbehold for fejl og ændringer i oplysninger i brochurer og øvrigt salgsmateriale. Eventuelle fejl og ændringer kan ikke gøres gældende over for Ducator ApS (Mobilambulancen).

9. Produktændringer: Ducator ApS (Mobilambulancen) forbeholder sig ret til uden varsel at ændre produkterne eller dele heraf såfremt dette sker uden funktionsmæssig ulempe for køber.

10. Immaterielle rettigheder: Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende indehaveres immaterielle rettigheder og Ducator ApS (Mobilambulancen) er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

11. Mangler og reklamation: Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Køber er forpligtet til at kontrollere modtagne forsendelser for transportskader. Ifald sådanne konstateres, skal køber straks reklamere overfor transportøren, modtage varen med forbehold eller nægte modtagelse og inden 2 arbejdsdage give besked til Ducator ApS (Mobilambulancen). Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give Ducator ApS (Mobilambulancen) skriftlig meddelelse herom samt anføre, hvori manglen består. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Ducator ApS (Mobilambulancen) kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Forandringer eller indgreb i det købte uden Ducator ApS (Mobilambulancen)’s skriftlige samtykke fritager Ducator ApS (Mobilambulancen) for enhver forpligtelse. Såfremt Ducator ApS (Mobilambulancen) anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko returnere den angiveligt mangelfulde vare til Ducator ApS (Mobilambulancen) i original emballage. Ducator ApS (Mobilambulancen) forbeholder sig retten til enhver tid kun at modtage den angiveligt defekte del. Såfremt Ducator ApS (Mobilambulancen) har påtaget sig at yde service ved en særskilt aftale herom omfatter serviceforpligtelsen alene de solgte produkter. Ducator ApS (Mobilambulancen) forbeholder sig retten til at teste varer, som påstås at være defekte. Hvis Ducator ApS (Mobilambulancen) finder varen fejlfri efter test, må det påregnes, at varen sendes retur med en regning for udført arbejde.

12. Gebyrer Faktureringsgebyr: Hvis man som kunde ikke ønsker at modtage fakturaer via e-mail, men derimod ønsker at modtage printede fakturaer via alm. postforsendelse, pålægges hver faktura et gebyr på kr. 49,-

13. Ansvarsbegrænsning: Et erstatningskrav overfor Ducator ApS (Mobilambulancen) kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand eller fakturabeløbet.. Ducator ApS (Mobilambulancen)’s erstatningsansvar er begrænset til direkte tab og Ducator ApS (Mobilambulancen) hæfter ikke for drifttab, avancetab eller andre indirekte tab. Ducator ApS (Mobilambulancen) er uden ansvar for forsinkelse eller mangler, der skyldes afhjælpning eller ombytning eller forsøg herpå. Ducator ApS (Mobilambulancen) er ansvarsfri såfremt følgende forhold forhindrer opfyldelse af købet eller gør opfyldelse urimelig byrdefuld. Arbejdskonflikt eller anden omstændighed som parterne ikke er herrer over, såsom brand, krig, mobilisering eller lignende, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraft samt mangler eller forsinkelse af leverancer fra underleverandør, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder eller omstændigheder i øvrigt, der væsentligt har vanskeliggjort Ducator ApS (Mobilambulancen)’s opfyldelse af aftalen. Omstændigheder som nævnt, der var indtruffet inden tilbuddets afgivelse/aftalens indgåelse medfører kun ansvarsfrihed såfremt deres indflydelse på aftalens opfyldelse ikke kunne forudses på dette tidspunkt.

14. Produktansvar: I det omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar gælder følgende begrænsninger: Ducator ApS (Mobilambulancen) er kun ansvarlig for skade forårsaget af en af Ducator ApS (Mobilambulancen) leveret vare i det omfang, det kan bevises at skaden skyldes hans fejl eller forsømmelse.

15. Transport af rettigheder og pligter: Ducator ApS (Mobilambulancen) er berettiget til at overdrage samtlige rettigheder og pligter i henhold til aftalen til tredjemand.

16. Priser på teknikertime. Ducator ApS – Mobilambulancen’s teknikertime koster kr. 499,00 pr. påbegyndt 60 min. Alt arbejde der ikke er omfattet i tilbud, takseres til en teknikertime. En teknikertime er uden materialer til opgaver.

17. Reparationer med (Ducator ApS – Mobilambulancen) A. Køber skal altid ved udførsel af reparation med Ducator ApS (Mobilambulancen), sørge for at de fornødne oplysninger, eller andet kan udleveres ved påbegyndelse af reparation, så reparation foregår så gnidningsfrit som muligt. Er det ikke muligt at oplyse eksempelvis adgangskoder til oplåsning af Mobiltelefoner og Tablets, vil det være frit for (Ducator ApS – Mobilambulancen) at yderligere fakturere tekniker time for tidsforbrug, vedrørende indhentelse af oplysninger til brug for funktionstest. B. Afgrænsning – Hvor går grænsen? Ved reparationer er der klart en skillegrænse for arbejde på elektronisk udstyr. Ved udførsel af reparationer på eksempelvis mobiltelefoner og tablets, skal det ligge klart for køber at, der er skillegrænse mellem udskiftning, mellem de forskellige komponenter. Eksempelvis ved udskiftning af skærm, omhandler reklamation kun om arbejdet udført ved skærmskift. Yderligere ophør af andre funktioner, efterfølgende skærmskift – eksempelvis bagkamera, eller andet, kan ikke kædes sammen med et skærmskift. Ved tab og beskadigelse af mobiltelefoner og tablets – generelt elektronisk udstyr – kan beskadigelse have mange konsekvenser og følgeskader – som ikke (Ducator ApS – Mobilambulancen) kan/skal hæfte for. C. Ducator ApS – Mobilambulancen hæfter ikke for data på købers udstyr.

18. Kørsel med (Ducator ApS – Mobilambulancen) Reparationer og priser gælder for køber på egen adresse, tilvalgsadresse, eller ekstraadresse. Hvis Ducator ApS – Mobilambulancen skal fortage reparationer andre steder for køber, gælder en kilometertakst på kr. 4,50,- pr kørt kilometer, udover de aftalte reparationspriser.

19. Tvister: Enhver tvist mellem Ducator ApS (Mobilambulancen) og køber skal afgøres efter dansk ret, med Københavns Byret/Østre Landsret som værneting.

20. Ducator ApS forbeholder sig retten til at ændre handelsbetingelser så ofte at Ducator ApS har behov, og kan ændres ensidigt og uden invendinger fra nogle.